FL Studio 9 (1 онлайн

serge_d

New Member
2 Фев 2004
751
84
0
44
www.uatrance.kiev.ua
как класно 9тка нагружает два ядра, заглядение ))
впрочем 8ка тоже не отстаёт.. но субъективно 9ка чуток шустрее. или может показалось ))
 

Вложения

  • 112,3 KB Просмотры: 88
Последнее редактирование:

basЫl

атрофировал юмор.
5 Янв 2004
7.193
5.091
113
главное, чтоб она нагружала еще больше ядер. в том числе и при баунсе.
 

TRAX

FAT Sound ®
27 Дек 2006
458
446
93
38
Санкт-Петербург
vk.com
как класно 9тка нагружает два ядра, заглядение ))
впрочем 8ка тоже не отстаёт.. но субъективно 9ка чуток шустрее. или может показалось ))
один и тот же проект в FL 8.5.2. загружает в среднем на 15-20% меньше, чем в FL 8.0.2... :wizard:
 

TRAX

FAT Sound ®
27 Дек 2006
458
446
93
38
Санкт-Петербург
vk.com
Fruity Wrapper 1.8.8 (2009/04/30) - for FL 8.5 beta!
(beta 1)
- fixed VST1 program saving
- fixed assumption that an effect would have inputs (not so for generator plugins loaded as an effect)
- fixed buffer in effect wrapper doesn't zero output anymore
- fixed waveshell plugin loading
- small fix setting initial editor size
 

kartalex

Active Member
5 Авг 2007
296
138
43
Редактирование огибающих как нибудь усовершенствовали? А то там как-то все таки с этим через ж... было.. В плэйлисте.

эх... если бы фрутику кое-какие ф-ции нуэнды перекинуть(по редактированию аудио).. То это был бы секвенсор №1 во всем мире!

Хотя он и так номер один для меня
 

Rhytmic

New Member
3 Мар 2008
21
1
0
Я скачал версию 8.5 что б убедиться в словах написаных "СОЗДАТЕЛЕМ:dirol:"

Основные изменения:
— Поддержка многоядерных процессоров как на генераторах, так и на обработке в микшере

Но так и никаких изменений на моем 2х ядерном процессоре не произошло!!!!У всех так же?
 

Вложения

Pluton81r

Active Member
7 Апр 2008
394
144
43
Rhytmic,
Я тестил эверестом, разница в загрузке процессора в 10-15 процентов между 8-мой и 8.5 версиями, а это говорит о том,что новая версия стала по экономнее.
 

TRAX

FAT Sound ®
27 Дек 2006
458
446
93
38
Санкт-Петербург
vk.com
вышла очередная бета: FL Studio 8.5 (Beta 4)

Hi,

You can find FL Studio 8.5 (Beta 4) in your account.

It will expire on the 20th of July and we'll post a new on by then (not as copy protection but to make
sure people test/use the new beta's and don't complain about fixed bugs).

Here are the issues fixed between beta 3 & beta 4:
  • Additions:
  • Updated to LAME 3.98.2.
  • Improved playlist mouse wheel scrolling.
  • Right-clicking the playlist clip focus button brings a list of either audio, automation or pattern clip sources.
  • Improved "split mixer tracks" rendering filename management.
  • Edison: new "natural weighting" & improved "natural scale" for better spectral display, as well as new (slow) high quality mode that brings both time & frequency accuracy (especially in natural scale mode).
  • PEQ2, Wave Candy & FL now use natural weighting for their spectral display.
  • Added note helping lines in piano roll when notes are played.
  • Improve envelope editor's envelope smoothing tool & decimation tool.
  • New envelope filter tool in envelope editor.
  • Wave Candy: improved scale feature, and added piano kb helper to spectral display.
  • Fruity Reeverb 2: added option to process side.
  • Improved mixer's input "automap" feature (doesn't map mono inputs, and doesn't route them to master to avoid feedback).
  • Updated scripting engine used by Edison scripts (should allow VB scripts now).
  • Wrapper: now reports the sound device's i/o latency to the plugin
  • FPC: layer shows newly added item (i.e. scrolls to it)
  • FL Keys: high notes are now always decayed on release, instead of released immediately

    Implemented & removed:
  • Right-clicking playlist items no longer deletes them (hold halt to do so). (thrown, user complaints)
  • Can now middle-click working area to "pan" plugin windows (ONLY plugins, as it's designed for oversized VST's). (thrown, too many annoyances)

    Bugfixes:
  • Wave Candy: Auto visual mode state now properly restored, some other bugfixes.
  • Slit pattern by channel now preserves pattern's beats per bar setting.
  • Fixed some common window-related weirdness (windows covering others while they shouldn't, etc).
  • Fixed troubles with snapping grid with specific PPQ settings.
  • Fixed minor bug in envelope smoothing tool.
  • Edison: fixed problem when reloading a state that had envelopes not mixed down.
  • Fixed problem with FL's hint bar sometimes not refreshing when loading things.

    DirectWave:
  • added control to set maximum release time for sampled notes
  • implemented new downloader interface, modeless
  • click on empty area in scrollbar(s) to go to that position
  • Updated CT dll
  • Reduced max polyphony to 256 to reduce cpu usage when idle
  • cache results of product code registration check to speed it up a bit
  • implemented ilreg system
  • improved filter speed
  • only filter when filter text is at least 3 characters
  • Implemented delete, move up and move down for items in manager's list
  • ToxicBio, Sawer and Morphine downloads can now also be downloaded from the selector (if the plugin is installed!)
  • improved "last view" behaviour a little bit
  • flush plugin if a sampled note didn't reach silence
  • all zone parameters are now changed for all selected zones, when "current selection" switch is on
  • mod reset now works for multiple selected zones
  • fixed the way a soundfont property was counted on import
  • Overwrite existing wave files when sampling a vst (but only .wav files)
  • make sure the samplerate is sent to the plugin before processing a vst plugin
  • DW no longer steals keyboard focus, except for edit controls
  • Loading a DWB file now tries to load a sample from file if it's not in the DWB
  • DWB files now save a reference to the file instead of the sample data when total recall is off
  • fixed acm import - sample length wasn't adjusted after conversion (was sometimes less than predicted)
  • Fixed mouse position inaccuracy for pitch bend and mod sliders (multi tab)
  • put critical section for sample preview slightly earlier

    Downloader:
  • store location in global registry during installation, instead of just in local registry
  • fixed some crashes when the downloader couldn't find the download dll
  • selection window now has minimum size
  • fixed bug that caused downloads to start again after being finished
  • fixed download location calculation in manager

    Wrapper:
  • Ampersand was shown as a shortcut underline in the options window (info section)
  • Fixed a bug loading Arturia AnalogFactory settings
  • midi port changes after a plugin was dragged didn't make the wrapper ask the host to enable midi input
  • Added code to load shell plugins from different filename than when they were saved
  • use different way to determine if a plugin is VST1 or not
  • removed first check for value of FruityPlug in UpdateSize to make sure editor size is updated when loading the plugin fails
  • don't get parameter labels and value for shell plugin (waveshell) to prevent crash
  • fixed buffer (effect version) now doesn't zero output buffer and takes into account plugins without inputs
  • fixed assumption that an effect would have inputs
  • "onlysavefirstprogram" workaround for Blood Overdrive and Compressor is now used for all VST1 plugins
Here are the issues fixed between beta2 & beta 3:
  • The browser preview mixer track can't be set higher than 64.
  • all my projects with zebra2 get noise on the zebra channel (like a full peak digital noise)
  • Loading an older project with Fruity Delays in it, now the delays are out of sync.
  • Every time when I open Riff (from tools or from Piano Roll) and turn off "show details" and then switch to "Levels" and turn "show details" back on.
  • By the way the Parameter Automation record is a bug I tried all the non FLStudio VST I have and they do the same thing.
  • janko keyboard input mode, the enter key also is translated, it's a bit disturbing.
  • BeepMap crashes
  • just a small issue in the "Scale levels" tool: the tooltip of the new center knob says "Tension".
  • Load the New Stuff FLP file. Project starts to load. Gets to Fruity Multiband Compressor and crashes.
  • garbage when last of the mixer/playlist icons was used
  • very long hovering display in browser when a drive letter was added as an extra folder
  • browser F5/F6 making it lose kb focus
  • FSC score saving being broken (was actually saving them as MIDI files)
  • display bug for piano roll note levels (I also made slide notes no more on top of normal notes)
  • reeverb 2's early reflection bug
  • bug in envelope smoothing tool in Sytrus
Enjoy!

The Image-Line Team
 

TRAX

FAT Sound ®
27 Дек 2006
458
446
93
38
Санкт-Петербург
vk.com
вышла очередная бета: FL Studio 8.5 (Beta 5)

Hi,

You can find FL Studio 8.5 (Beta 5) in your account (check the FL product you own).

It will expire on the 20th of September and we'll post a new on by then (not as copy protection but to make sure
people use the new beta's and don't complain about fixed bugs). You can find & post problems in the bugs & fixes forum.

Here's what's new & fixed between beta 4 & beta 5:

Vocodex:

http://www.youtube.com/watch?v=y6JQR0eoBZA

DirectWave

made sure soundfonts load even though a (previously mandatory) chunk is missing
added support for 24bit and 32bit aiff files
fixed loading soundfonts with multiple banks/presets when those were resorted
continue to load soundfont even if it doesn't have the "isng" chunk
added "copy to all zones" options for a number of zone properties

FPC:

added some more locks when creating layers
new skin, some more changes
added possibility to "spread even" on a logarithmic scale
locking layers doesn't automatically spread them even anymore
now remembers the midi loop name when preset/file is loaded back

Wasp XT:

fixed graphical glitch in slider button
parameters past unison had the wrong index when sent to the engine

Wrapper:

calculate new sample position when plugin is processed, instead of when wrapper is processed
Wrapper: decreased max value of interfaceless wheels to prevent weird behaviour
Wrapper: cleaned up error message when DX plugin isn't found

Downloader

added buy button
Changed status bar message for failed downloads, when the user is boxed
option to load regcode from file now also works in Windows
added "download regcode" menu item in manager
added possibility for web link items
double-clicking a failed item will go to the registration page (boxed) or retrieve regcode page (online users)
changed text for boxed registration popup menu item
fixed prev preset selection
fixed focus bug related to modal content selector
fixed bug executing items after download, wrong list was used
paused downloads are now added at the top of the list
tree will refresh less frequently
now deletes all relevant .info files when removing waiting or finished downloads; tp get rid of multiples
tree won't jump back to top when refreshing in response to finished download

Other additions/fixes:

Updated score logger to work better with tempo changes (works a little differently now).
Can now delete playlist clips from their menu (handy for overlapping clips).
Added note preview when changing velocity (or other properties) in piano roll using ALT+mouse wheel on nearest note.
Edison: improved loop tuner (new tension feature).
Change: audio tracks are no longer set to "cut themselves".
Fixed minor automation bug in Slicex.
Fixed minor graphical mistake in mixer skin.
Up/down controls should now have no more problem with multiple monitors of different sizes.
 
  • Like
Реакции: Novation

Rem

Member
21 Окт 2008
51
13
8
Москва
youtube.com
фриз во фруктах есть уже давно, ну а то, что не все знают как ним пользоваться... (я вот не пользую ибо не нужен)
А не поделитесь как пользоваться ?
Я знаю тока как тупо wave загрузить и проигрывать с самого начала, а если я хочу чтобы ссередины тоже начинало играть ?:gamer3:
 

DJ ZX

New Member
27 Июл 2008
33
5
0
myspace.com
А не поделитесь как пользоваться ?
Я знаю тока как тупо wave загрузить и проигрывать с самого начала, а если я хочу чтобы ссередины тоже начинало играть ?:gamer3:
нужно поставить на нужном канале микшера, который нужно зафризить режим записи, ну и, ессесно, для каждого канала микшера повторить это
выделить нужный кусок дорожки и в микшере нажать Alt+R (меню микшера - Render to wave files)
после чего откроется окно, выбираем параметры, рендерим и отрендеренные дорожки сами лягут в плейлист, как аудиофайлы
отключаем соответвующие синты/каналы микшера с эффектами и наслаждаемся фризом, может не идеальным, но зато по факту работающим :)
 

Redworm

Unreal member!
5 Июл 2009
305
45
28
40
Санкт-Петербург
нужно поставить на нужном канале микшера, который нужно зафризить режим записи, ну и, ессесно, для каждого канала микшера повторить это
выделить нужный кусок дорожки и в микшере нажать Alt+R (меню микшера - Render to wave files)
после чего откроется окно, выбираем параметры, рендерим и отрендеренные дорожки сами лягут в плейлист, как аудиофайлы
отключаем соответвующие синты/каналы микшера с эффектами и наслаждаемся фризом, может не идеальным, но зато по факту работающим :)
В смысле "может не идеальным"? Там какие-то сбои будут...?
 

DJ ZX

New Member
27 Июл 2008
33
5
0
myspace.com
в том смысле, что это фриз именно каждой дорожки микшера, а не фриз каждого инструмента в отдельности (а во фруктах на каждую дорожку микшера вешать можно что угодно и как угодно, а ещё и роутинг свободный, это вам не Куб ;) ), поэтмоу применять его нужно с умом, то есть для корректно сведённых (или сводимых) треков
 

ReVizer

New Member
8 Дек 2008
180
112
0
нужно поставить на нужном канале микшера, который нужно зафризить режим записи, ну и, ессесно, для каждого канала микшера повторить это
выделить нужный кусок дорожки и в микшере нажать Alt+R (меню микшера - Render to wave files)
после чего откроется окно, выбираем параметры, рендерим и отрендеренные дорожки сами лягут в плейлист, как аудиофайлы
отключаем соответвующие синты/каналы микшера с эффектами и наслаждаемся фризом, может не идеальным, но зато по факту работающим :)
Это не фриз, это геморрой.
Фриз - это когда нажал одну кнопочку и всё что ты описал автоматом проделалось.
 

DJ ZX

New Member
27 Июл 2008
33
5
0
myspace.com
а что - в кубе уже отмечать какие треки фризятся не нужно? ;)
тут можно и 1-й кнопочкой, просто не стоит забывать, что логика построения микса во фруктах другая, хотя если сразу делать всё, как в кубе (то есть 1 инструмент на 1 паттерн и на 1 фх канал), то и фриз будет в 1 клик ;)
 

ReVizer

New Member
8 Дек 2008
180
112
0
А синты и эффекты тоже отключатся за тот один клик?
И допустим, если я перемещу "замороженное" вперёд, соответствующие им midi и связанная автоматизация тоже вперёд переместиться?
 

Redworm

Unreal member!
5 Июл 2009
305
45
28
40
Санкт-Петербург
а что - в кубе уже отмечать какие треки фризятся не нужно? ;)
тут можно и 1-й кнопочкой, просто не стоит забывать, что логика построения микса во фруктах другая, хотя если сразу делать всё, как в кубе (то есть 1 инструмент на 1 паттерн и на 1 фх канал), то и фриз будет в 1 клик ;)
Абсолютно всегда так делаю!
 

=DRiNK=

Active Member
25 Сен 2007
356
175
43
40
Комсомольск
Посетить сайт
а что - в кубе уже отмечать какие треки фризятся не нужно? ;)
не нужно, в Кубе фризится VSTi, т.о. партии всех забинденных на него миди-дорог фризятся автоматом
как в кубе (то есть 1 инструмент на 1 паттерн и на 1 фх канал), то и фриз будет в 1 клик ;)
щито? можно к одному VSTi подключить хоть 9000+ midi-дорожек


короче, спор ниочем... то что Вы описали не фриз, а рендер каналов, такое же можно делать и в кубе, помимо фриза.
 

DJ ZX

New Member
27 Июл 2008
33
5
0
myspace.com
если уже пошли в эту степь, то вообще фриз нафиг не нужен, лучше купить нормальный комп - Дидье Дамбрин тут прав 100% (он высказывался на эту тему на форуме Имэдж-лайн)
а вот рендер определённого канала микшера, если вот к примеру полностью сведённая драм-партия+бас - это куда более полезно

но тут спорить можно вечно - всё зависит от подхода
 

LIFT

Member
19 Ноя 2004
42
13
8
Красноярск
Посмотрел последнюю бету:
Разница 15% - а то и больше , в загруженности cpu, в сравнении с FL8 .Открывал проект - там и там.
Секцию эффектов, что на картинке, в плейлисте не нашел..
Понравились новые синты: Sawer - is a vintage modelling synthesizer - по-моему это самый адекватный из всех Винтаж-синтов. Имеется в виду:загрузка cpu и интерфейс. Да и звук прикольный!
Ogun - can produce exceptionally rich metallic and shimmering timbres - колокольня и гитарня - красивенько звучит..
 
  • Like
Реакции: 3DStas

Сейчас онлайн (Пользователей: 0, Гостей: 1)